środa, 18 listopada 2020

Trudny charakter

Witajcie, kochani!

W listopadzie w zabawie u Ewci Hubki robimy zakładki do książek, których bohaterowie mają trudny charakter.

U mnie powstały dwie zakładeczki. Pierwsza do „Wichrowych Wzgórz” Emily Bronte. Z całą pewnością charaktery Katarzyny i Heathcliffa do najłatwiejszych nie należały, oj nie. A na zakładce umieściłam ciekawą ilustrację do powieści autorstwa Leona Nacka i cytat.


Drugą zakładkę zrobiłam do „Pasji życia” Irvinga Stone’a – cudownej powieści o życiu Vincenta van Gogha. Charakter tego artysty był niesamowicie skomplikowany, do czego przyczyniała się również choroba. Na zakładce oczywiście fragmenty jego obrazów i cytat.


A czy wiecie, że wymowa nazwiska Vincenta jako „wan gog” jest błędna? Prawidłowo – po holendersku - brzmi ono „fan hoh”. Taka ciekawostka:)

Pozdrawiam Was serdecznie, kochani. Pozostańcie w zdrowiu i pełni nadziei,

Małgosia

60 komentarzy:

  1. Śliczne zxakładki Małgosiu! Udało Ci się piekne połaczyć z trudnym charakterem. Zatrzymaam się dłużej nad zakładką z Vincentem. Tak sobie myślę, że faktycznie z (nie)normalnością artystyczną tak jest, oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Osóbki takie jak my sa w większym lub mniejszym stopniu zakręcone :) I tego się trzymajmy :) A co o tym myślą inni - to już ich sprawa :)
    Pozdrawiam serdecznie Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zakładki Małgosiu, a ciekawostką mnie zaskoczyłaś. Życzę dużo zdrówka i spokoju.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu przepiękne zakładaki!! Zawsze świetnie interpretujesz temat. Ta pierwsza zakładka skojarzyła mi się jednoznacznie i gdybyś Małgosiu nie napisała jakiej książki dotyczy, to pomyślałabym, że chodzi o „Przeminęło z wiatrem” i charakterną Scarlett O'Hara :). Co do nazwiska Van Goga to nie wiedziałam, że błędnie je wymawiamy :). Uwielbiam takie ciekawostki :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze masz fajne pomysły na zakładki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona Twoimi zakładkami. Szczególnie ta pierwsza. Piękna ilustracja. Brawo Gosiu.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zakładki, częściowo przerwałam, nie wiem czy jeszcze nadrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo artystyczne są dzisiejsze zakładki, ogromnie mi się podobają.
    Uściski Małgosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Twoje inteligentne zakładki, świetnie interpretujesz temat :) Nie ma tu nic przypadkowego :) i do tego mistrzowsko wykonane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zakładki wykonałaś do ciekawych książek. Tej drugiej nie czytałam ale zachęciłaś mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ciekawe zakładki Wichrowe wzgórza czytałam oglądałam a obrazy Vincenta bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  11. Małgosiu super Ci znowu poszło. Zakładki świetne i na pewno do książek pasują.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne są te Twoje zakładki Gosieńko. A ja wciąż nie mam pomysłu na zakładkę, nie mogę znaleźć trudnego charakteru :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bez względu na to jak sie wymawia jego nazwisko trzeba mu przyznać, że był wielkim malarzem, ale charakterek to też miał;) Obie świetne zakładki:)
    buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne, tematyczne, oryginalne😃
    Serdeczności zostawiam na kolejne miłe jesienne dni kochana🍁🍂🌸🌞😃

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana, sama nie wiem,która bardziej mi się podoba. Obie są jedyne w swoim rodzaju, zdecydowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie Wangoga wiec ciekawostka o nazwisku mnie zdziwiła :) dzieki Gosiu :) a zakładki ciekawe :):):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Wichrowe Wzgórza i zakładkę do tematu wybrałaś i zrobiłaś rewelacyjną.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacja- obie wspaniałe, super dopasowane!!! Dziękuję za udział we wspólnej zabawie!Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem skąd pomysły na te zakładki, ale są wspaniałe. Bardzo artystyczne i podziwiam za to mocno. Książek nie czytałam, ale wierze, że pasują do treści. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie teraz czytam "Wichrowe wzgórza" i muszę przyznać Ci rację, że Katarzyny charakter do łatwych nie należał.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zakładki, zwłaszcza ta z fragmentami obrazów :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cytat na zakładce z "fan hohem" (o wymowie wiem z jednego z albumów z jego pracami) rewelacyjny, a same zakładki piękne i idealnie dobrane do treści :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Małgosiu, zawsze Twoje pomysły są trafne. Książki wybrałaś świetne. I aż się zawstydziłam, bo powieści Pasja życia nie czytałam, a ostatnio mam własnie bzika na punkcie artystów i ich życia, tzn. czytam i oglądam. Dziękuję za przypomnienie tej pozycji i wpisuję na swoją listę-do przeczytania. Zakładki świetne. Podobają mi się bardzo. Właśnie szukam pomysłu na swoje, ale chociaż powieści dawno wybrałam, na zakładki do nich nie mam żadnego pomysłu. A termin powoli się kończy...
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Izabelko. Koniecznie przeczytaj "Pasję życia" I jeszcze Ci polecam "Udrękę i ekstazę" tego samego autora - wspaniała powieść o Michale Aniele Buonarroti.

      Usuń
  24. Świetny temat, a zakładki stały się już chyba następną Twoją specjalizacją;) Obie ciekawe i piękne!
    Miłego dnia Małgosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne zakładki:)
    Czytałam "Pasję życia",niestety lekko to on w życiu nie miał.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zawsze wolałem fajną zakładkę niż załamywanie rogów kartek książce. problem polegał na tym, że słabe zakładki jakoś mi zawsze się gubiły... Dzięki za fajną inspirację i przypomnienie, zę można je zrobić bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...