sobota, 10 października 2020

Grubaski z zakładkami

Witajcie, kochani!

Przede wszystkim dziękuję Wam z całego serca za słowa wsparcia pozostawione pod poprzednim postem. Na razie jest dobrze; da Bóg, że tak pozostanie. Żeby zająć czymś myśli i ręce, zrobiłam zakładki do zabawy u Ewci Hubki. W październiku powstają zakładki do książek – grubasków.

Wiele grubych tomów przewinęło się przez moje ręce, ale konsekwentnie robię w tej zabawie zakładki tylko do książek, które mam w swojej biblioteczce. Tak więc na półkach wyszukałam trzy grubaski i powstały zakładki do:
czwartej części tetralogii o Cmentarzu Zapomnianych Książek, czyli do „Labiryntu duchów” Carlosa Ruiz Zafona (chociaż zakładka w zasadzie pasuje do każdej części). Kolaż z elementów do wycinania.


Książka liczy sobie 885 stron (ze spisem fotografii i treści 894 strony).

Do „Dekameronu” Boccaccia. Na zakładce Amor, który niemało namieszał w historiach poszczególnych bohaterów i romantyczna dama – chociaż to nie romantyczne oblicze miłości przewija się najczęściej przez opowiadania, lecz raczej to jak najbardziej fizyczne:)


Pełen zbiór opowiadań Boccaccia liczy sobie 839 stron (ze spisem treści 844).

I do Antologii poezji Jacka Kaczmarskiego, zawierającej pełne wydanie utworów poety. Książka tym cenniejsza dla mnie, że odziedziczona po Tacie, pełna jego podkreśleń i zapisków. A na zakładce fragment wiersza „Autoportret Witkacego” oraz… autoportret Witkacego nieco podrasowany przeze mnie.


Antologia liczy sobie 1117 stron (z indeksem wierszy 1128 stron).

Pozdrawiam Was serdecznie, kochani i do następnego spotkania,
Małgosia

 

69 komentarzy:

  1. Fantastyczne zakładki! Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne zakładki Małgosiu, a szczególnie podoba mi się ta do "Dekamerona". Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzecia zakładka wymiata! Bardzo ładne są wszystkie, ale ta do poezji to poezja :) Chociaż samemu Witkacemu w sposobie życia daleko było od finezji i poezji...

    OdpowiedzUsuń
  4. to są rzeczywiście grubaski. Zakładka z podrasowanym Witkacym bardzo mi się podoba.
    Miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na bloga. Same zakładki wzbudzają zachwyt u mnie. A co do książek nie czytałam ich, ale o pierwszym autorze swojego czasu wiele się słyszało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem Małgosiu, czy znajdę u siebie grubsze książki niż prezentowane tu przez Ciebie. Nie rozejrzałam się u siebie jeszcze za "grubaskami". Chociaż jedną mam:))) Labirynt duchów:)))
    zakładki cudne. Mnie właśnie ta do labiryntu wpadła w oko najbardziej, ale pozostałe są także świetne. U Ciebie Małgosiu są tylko takie prace:) Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe zakładki Małgosiu.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosiu, zakładki wyszły fantastycznie, z takimi żadna książka nie będzie straszna! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze powiem trochę zazdroszczę , bo ja to nawet pomysły nie mam na grubaska a Ty już gotowa. Piękne i pomysłowe zakładki, myślę że wszystkie pasują idealnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. No Małgoniu, nie jesteś juz tylko mistrzynią albumów, ale i zakładki wychodzą z pod Twojej ręki mistrzowskie- każda jedna rewelacyjna.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko!!! Antologia Kaczmarskiego????????????????????????? Pierwsze słyszę!!!! jako nastolatka nauczyłam się grac na gitarze właśnie po to, żeby śpiewac jego piosenki!!!!!!!!!!!!!!!!! Muszę poszukać! Zakładki rewelacyjne- masz tak niesamowite pomysły, że biję pokłony, Małgosiu! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewciu.
      Tak - i zawiera absolutnie wszystkie utwory Jacka. Mam też całą dyskografię - 22 płyty.

      Usuń
    2. Małgosiu- dzięki za info- już uzupełnione:-D

      Usuń
  12. Niesamowite robisz te zakładki Małgosiu :) Posyłam uśmiechy i tylko dobre mysli :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe zakładki! Po całym roku zabawy będziesz ich trochę miała;)
    Cieszę się, że póki co u Ciebie dobrze. Cała szkoła w naszej gminie, w sąsiedniej miejscowości, przeszła na zdalne nauczanie w związku z zakażeniem jednej nauczycielki:(
    Trzymaj się Gosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesteś Skarbnicą świetnych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Małgosiu prześliczne zakładki tworzysz, są bardzo ciekawe i piękne.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Małgosiu bardzo lubię Twoje zakładki na zabawę u Ewci. Nie dość, że świetne książki wybierasz, czasami coś podpatrzę :))), to jeszcze Twoje zakładki są kapitalne!!! Piękne i pomysłowe!! Kochana trzymaj się! My w piątek wieczorem dostaliśmy maila od Dyrekcji ze szkoły młodszego syna, że trzech nauczycieli ma potwierdzony COVID i od poniedziałku 12 klas jest na kwarantannie :(.
    Buziaki kochana i dobrze, że można czymś umysł i ręce zająć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super zakładki!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zakładki, dużo zdrówka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przecudne zakładki i idealnie dopasowane do książek:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje zakładki są rewelacyjne. Kochana a jak Twoje zdrówko, wszystko w porządku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Wiolu. No właśnie dzisiaj zaczęło mnie boleć gardło i ogólnie czuję się bardzo niewyraźnie. Mam nadzieję, że to zwykłe przeziębienie...

      Usuń
  21. Z takimi zakładkami to aż milej czytać książki.
    A co do poprzedniego postu, to ja też od wczoraj dołączyłam do tych, co na dwoje babka wróżyła. Ech, odpowiedzialność społeczna i to osób, które powinny charakteryzować się tą cechą...

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Karolinko. No właśnie, to tak jak z jazdą autem - Ty możesz uważać i przestrzegać przepisów, ale wystarczy spotkanie z nieodpowiedzialnym "luzakiem" i mogą być problemy.

      Usuń
  22. Wspaniałe zakładki wykonałaś. Takie zakładki do konkretnych książek to fajna rzecz. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastycznie dopasowałaś zakładki do książek:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zakładka z Witkacym najlepsza :-) "Dekameron" wciąż na liście "do przeczytania".

    OdpowiedzUsuń
  25. Jacek Kaczmarski to moja młodość, wspomnienia dobre i te trudne. Wiele jego utworów do dziś znam na pamięć:) Piękne zakładki Małgosiu, ogromnie mi się podobają.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewciu.
      Pierwsze moje zetknięcie z Kaczmarskim było za pośrednictwem kaset w podziemnego wydawnictwa (mój Tato był aktywnym działaczem), odtwarzanych na starym Kasprzaku. Od tamtej chwili go pokochałam.

      Usuń
  26. Przepiękne, i jak fajnie dobrane pod książki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeny, Gosieńko, skąd Ty takie grube ksiązki wytrzasnęłaś? :) A zakładki świetne. Buziam

    OdpowiedzUsuń
  28. Gosiu niezwykle lektury. Mimo ze dla mnie zupełnie obce a zakładki piekne. Szczegolnie ostatnia mnie zachwyciła chociaz z Witkacym mi nie po drodze ...:) Usciski Gosiu !

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj szumem deszczu za oknem Małgosiu
    Grubaski uwielbiam, a zakładki zbieram... :)
    Pozdrawiam nadzieją za złota jeszcze jesień

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja ostatnio prawie w ogóle nie czytam, więc nie mam do czego robić zakładek, pod tym względem ten rok spisany jest na straty.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...