środa, 16 września 2020

Nie chcę takiego zakończenia

Witajcie, kochani!

We wrześniu w zabawie u Ewci Hubki robimy zakładki do książek, których zakończenie nie przypadło nam do gustu.

Moje zakładki bardzo proste i szybkie (czas jakoś dziwnie mi się skurczył). Pierwsza z nich do powieści „Ono” Doroty Terakowskiej. Niby zakończenie nie jest jednoznaczne i daje swobodne pole do interpretacji, ale ja tak bardzo liczyłam na zdecydowanie pozytywny koniec. A zakładka to po prostu sylwetka ciężarnej kobiety wycięta z papieru scrapowego. I motyl, który symbolizuje tytułowe Ono.


Następna zakładka powstała do książki „Droga do piekła” Majgull Axelsson. Wykorzystałam fragment „Krzyku” Muncha w tle, co bardzo pasowało mi do powieści, w której wybuch wulkanu odgrywa niebagatelną rolę. A dziewczynka z kolorowanki (pokolorowana przez małą miłą sąsiadeczkę) to jedna z bohaterek, Dolores – taka, jaka mogłaby być, gdyby nie zakończenie powieści właśnie.


I ostatnia zakładka, tym razem do kompletnie zaczytanej serii „Królowie przeklęci” Maurice Druon’a. Po prostu kolaż z wyciętych elementów. A co do zakończenia, to pomimo prawdy historycznej jakoś liczyłam, że autor będzie łaskawszy dla Roberta d’Artois, że już nie wspomnę o Gucciu i Marii.


Pozdrawiam Was serdecznie, kochani i do następnego spotkania,
Małgosia

 

62 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe zakładki do konkretnych książek Pozdrawiam:-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zakładki Małgosiu i bardzo trafnie pasują do Twoich książek 😊
    Ta z dziewczynką jest mega!
    Serdeczności ślę 😊🌷

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięnie to wszystko skomponowałaś, ja nie mam ,żadnego pomysłu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Teresko. Na pewno jakiś pomysł przyjdzie.

      Usuń
  4. Pięknie. Cały wysyp cudownych zakładek i to tematycznych , a to nie prosta sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. O raju Gosiu nic z tego nie znam, kiepski ze mnie znawca literatury.... coz ale Ciebie podziwiam za znajomość tego typu ksiazek i za sliczne zakładki :):):) usciski !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne i pomysłowe zakładki Małgosiu. Zachwyciła mnie pierwsza - bardzo oryginalna.
    Przesyłam uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zakładki Gosieńko, szczególnie ta druga, jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe zakładki :) i z ciekawych książek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe zakładki. Najbardziej przypadła mi do gustu ta z wykorzystaniem "Krzyku" Muncha.
    Pozdrawiam Gosiu:) Trzymaj się cieplutko i oby do piątku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie u mnie 1/4 książek kończy się nie tak, jak sobie tego życzyłam. Do dzisiaj ryczę przy "Anielce", "O psie, który jeździł koleją", "Małym Księciu", czy "Panu Wołodyjowskim". Dlatego w dzieciństwie(i w sumie teraz czasami też) wymyślałam alternatywne zakończenia. Ot, takie ćwiczenie wyobraźni. Cudowne te Twoje zakładki, zwłaszcza ta pierwsza.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Karolinko. Oj, też jeszcze wiele książek bym znalazła, których zakończenie nie przypadło mi do gustu.

      Usuń
  11. Świetnie sobie poradziłaś z tym tematem. Tyle zakładek. Super. U mnie póki co zakladka siedzi jeszcze w głowie ale dobrze, że pomysł już jest.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne, przemyślane zakładki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Małgosiu, Twoje pomysły sa niesamowite!!! Zakładki NIEPOWTARZALNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne zakładki,pomysłowe, super

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zakładki cykl królowie przeklęci kiedyś czytałam

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawe, pomysłowe, różnorodne. Nietuzinkowy pomysł z tą w kształcie ciężarnej:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładne zakładki, aż chce się czytać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie dopasowane zakładki do książek z niechcianymi zakończeniami ...

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe książkowe pozycje wybrałaś Małgosiu. Znam tylko "Ono" i "Człowieka z żelaza" Druona. Zakładki świetne, przemyślane i pięknie wykonane. Najbardziej przypadła mi ta z "Krzykiem" Muncha. Lubię czasami z dzieciakami przerabiać dzieła wybitnych i właśnie Krzyk wykorzystałam rok temu. Krzyczące minionki, myszki miki, ufoludki, szreki itp. Twoje i sąsiadeczki dziewczynka - cudna:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak zwykle masz fajne pomysły na zakładki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jesteś bardzo twórcza Małgosiu.

    OdpowiedzUsuń
  22. No trochę Ci zazdroszczę, że już zaliczyłaś zabawę. Świetne zakładki . Ja książkę wybrałam od razu natomiast na zakładkę nadal nie mam pomysłu :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Kapitalne zakładki i zaskakujące książki, no może oprócz Krzyżaków, których każdy powinien mieć w swojej biblioteczce:) Buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  24. Małgosiu bardzo lubię Twoje interpretacje zakładek do książek i chociaż ja sama nie bawię się z Ewcią to z niecierpliwością czekam na Twoje zakładki :). Ta pierwsza jest przepiękna!!! Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. "Poczwarka" Terakowskiej chodzi za mną od lat i jakoś dojść nie może, teraz dołączy do niej "Ono".

    Zakładki do książek dopasowane idealnie i oczywiście piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Anetko.
      Koniecznie przeczytaj "Poczwarkę" i "Ono".

      Usuń
  26. Bardzo fajne zakładki i jak pięknie pasują do książek 🙂
    Serdeczności Małgosiu ❤️

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne kompozycje i bardzdzo ciekawe zakładki.:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zakładki super, adekwatne do tematyki😄
    Serdeczności zostawiam kochana🌞🌻🦋☕🍰🍑

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...