wtorek, 5 marca 2019

Jak filip z konopi


Witajcie, kochani!

W marcu Renia w swojej zabawie „Polszczyzna i rękodzieło” zaproponowała nam znane powiedzenie „wyrwać się jak filip z konopi”. Idealnie pasuje do wielkanocnej kartki, ponieważ ów filip to nasz poczciwy zając, zwany tak niegdyś na Kresach Wschodnich. Spłoszony wyskakiwał z kryjówki i gnał przed siebie. A że kryjówką mogły być także konopie, więc to one znalazły się w porzekadle.


Ponieważ znalazłam w domu konopny sznurek, więc zrobiony z niego kwiatek reprezentuje na mojej kartce konopiane zarośla. Jeden filip dziarsko z nich wyskakuje, a drugi przycupnął sobie z boczku.




Powstała jeszcze jedna kartka z filipkiem, tym razem w koszyczku. Ale przecież możemy sobie wyobrazić, że na jego dnie są konopie (byle nie indyjskie:), więc zajączek wyskoczywszy z koszyka pięknie zilustruje nam przysłowie.



Obie kartki – składaczki trapezowe – wędrują też do Ewinkowej zabawy w cięcie i gięcie.


A ponieważ na drugiej użyłam gazy, wrzucam ją do zabawy „Ćwiczymy kompozycję” u Ewci.


Przy okazji dziękuję Karolince


… i Ewci Hubce za kolejne przesyłki urodzinowe.


Pozdrawiam Was serdecznie i do następnego spotkania,

Małgosia

74 komentarze:

  1. Śliczne karteczki :) ten kwiatek sznurkowy rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wykorzystałaś trapezową formę do tematyki wielkanocnej :-)
    Urocze filipki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewciu. Składaczki pasują do każdej tematyki:)

      Usuń
  3. Super Gosieńko. Obie karteczki świetne i mają super kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne karteczki! Fajny kwiatuszek ze sznurka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie połączyłaś Małgosiu kilka wyzwań, składaczki są przeurocze i bardzo pomysłowe. Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosiu jak fajnie po ciężkim dniu zajrzeć do Ciebie i tyle pięknych, radosnych prac móc zobaczyć :)). Świetna forma kartki i wspaniale poradziłaś sobie z zadaniem Renatki :)). Ja jeszcze myślę nad pracą :)). Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale śliczne! Cudne te zające:) Forma bardzo oryginalna. Mnie te składaczki kojarzą się z masywem górskim:) Uściski Małgosiu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne te "filipy" i karteczki wyszły cudne! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne karteczki,fajny pomysł na konopny kwiatek !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. cudeńka, wspaniałe podejście do tematu :D pozdrawiam Cię Małgosiu :**

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne te Twoje filipki, Gosiu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Znów super pomysły Małgosiu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Małgosiu karteczki pomysłowe i eleganckie,ja zastanawiam się jak podejść do tematu .
    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne karteczki Gosiu, a szczególnie podoba mi się ta z niebieskimi dodatkami.:) Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Małgosiu świetne prace- forma obłędna, a i interpretacja filipa odpowiednia:) bardzo się cieszę, bo mam wrażenie że Dziewczyny się poddały:)Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Reniu. Nie martw się - na pewno pojawi się dużo prac z filipkiem w roli głównej.

      Usuń
  16. Śliczne karteczki zrobiłaś Małgosiu :) Fajne formy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Gosiu, jak zwykle u Ciebie cudne karteczki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłam bardzo ciekawa jak sobie poradzić z tym nietypowym zadaniem . Ale muszę się przyznać, że Cię nie doceniłam :-). Małgosiu świetna interpretacja przysłowia trochę mi rozjaśniłaś w głowie.
    Trapezowa forma kartek dała świetny efekt .. hm może i ja spróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za przypomnienie, o co chodzi z tym filipem. Obie kartki piękne i w ciekawej formie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna interpretacja! A i forma kartki robi wrażenie.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjne kartki, bardzo kolorowe, żywe i ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczności :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Małgosiu, oj nie było mnie chwilkę u Ciebie a tu takie cudowność ...piękne te Twoje karteczki ♥ ja nadal z choróbskiem ...trzyma mnie bardzo to już piaty tydzień a dziś znów u lekarza ... :( Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacja Gosiu! Zwłaszcza ta interpretacja konopii na drugiej karteczce :) no i szacun za kolejne przestrzenne karteczki, u mnie sa poki co na liście i oczekuj na swoja kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Same slicznosci jest co podziwiać. Robisz cudeńka Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne karteczki! Pięknie wycięte i pięknie ozdobione! Muszę zajrzeć do Ewinki, bo coś ciekawego proponuje:))
    Pozdrawiam i przesyłam wiosenną energię:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudne karteczki Małgosiu,ten konopny kwiatek jest rewelacyjny :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie pocięte i pogięte Twoje składaczki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Małgosiu, prześliczne kartki! pięknie wkomponowałaś tego sznurkowego kwiatuszka! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Takiej kartki jeszcze nie widziałam,super.

    OdpowiedzUsuń
  31. Idealnie zinterptowałaś temat. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wspaniałe karteczki. Ta pierwsza ze sznurkowym kwiatkiem to moja faworytka :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne karteczki, zresztą jak wszystkie Twoje! Świetnie zinterpretowałaś temat! Zajączek wyskakujący z konopi wygląda jakby rzeczywiście czegoś się przestraszył, a konopie w koszyku...hehe, dobre;)
    Miłego dnia Małgosiu:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...