niedziela, 12 listopada 2023

Dwie świąteczne kartki

 

Witajcie, kochani!
Dzisiaj pokażę dwie karteczki, które powstały do dwóch blogowych zabaw. Bożonarodzeniowa dla Reni; wytyczne to: kolor owocowy (czerwony jak jagody ostrokrzewu), litera Ś (święta) i prezenty (są w worku Mikołaja).



I wielkanocna do zabawy u Małgosi.



Gdyby nie te zabawy to naprawdę nic bym już chyba nie tworzyła. Czuję się zupełnie wypalona – pod każdym względem. Zdrowie posypało mi się tragicznie, w zeszły piątek trafiłam na SOR, bo stres wywołał u mnie objawy podobne do udaru. Mam wrażenie, że nie mam już na nic siły, na pewno nie mam już nadziei, że kiedyś jeszcze będzie dobrze, chyba nawet wiary już nie mam. Czuję się jak wydmuszka – pusta w środku. Ja wiem, że każdy ma swoje problemy, niektórzy o wiele poważniejsze od moich, ale widać jestem po prostu słaba i do niczego. A kiedyś wydawało mi się, że nic nie jest w stanie mnie złamać – jakże się myliłam! I potępiałam osoby, które z takich czy innych powodów nie są w stanie udźwignąć ciężaru całodobowej opieki nad ciężko chorą osobą – dziś rozumiem je, jakże dobrze rozumiem! Cóż, lekcja pokory dla mnie.
To tyle. Pozdrawiam Was serdecznie, kochani
Małgosia

70 komentarzy:

  1. Piękne kartki, Gosieńko.
    Kochana, pamiętam w codziennej modlitwie i wspieram myślami. I życzę, aby na Twoim prywatnym niebie wreszcie zaświeciło słońce.
    Przytulam mocno

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne kartki Małgosiu i bardzo dziękuje, ze mimo wszystko przygotowałaś je do zabaw. Niestety tak jest, że życie nas przytłacza i daje w kość, ale w końcu jest (musi być ) lepiej i tego sie trzymajmy. Dużo zdrówka Wam życzę . Pozdrawiam serdecznie i tulę

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne karteczki Małgosiu, ciężko jest ,bardzo.Podratuj swoje zdrowie aby móc opiekować mamą bo inaczej nie poradzisz.U mnie ta opieka od czasu do czasu i.mam przez 3 dni dosyc.Przy opiece nad rodzicami było nas 3 siostry i bratowa więc był grafik.Moze pielęgniarka, pani doglądająca ,może brat weźmie opiekę nad mamą, trudno mi radzić bo nie wiem jakie tam macie możliwości.Do nas dochodziła pielęgniarka z hospicjum i dużo nas nauczyła, kochana trzymaj się, zadbaj o siebie ,pozdrawiam i ściskam mocno.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Urszulko. Staram się ogarnąć swoje zdrowie, bo wiem, że bez tego wszystko się zawali.

      Usuń
  4. Małgosiu, przytulam Cię mocno. Chciałabym przesłać Ci trochę zdrowia, siły, cierpliwości i spokoju. Tobie i Mamie. Postaram się pamiętać w modlitwie.
    Kartki są śliczne. Ściskam Cię mocno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Karteczki śliczne Przytulam cię mocno

    OdpowiedzUsuń
  6. Karteczki są piękne ! A co do opieki, to faktycznie jest bardzo trudne i ciężko pogodzić to ze zwykłym życiem i pracą. Trzymam kciuki, życzę zdrówka i oczywiście ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne są Twoje kartki. :)
    Piękne wykrojniki dodają im uroku.
    Ostatnio też doszłam do wniosku, że gdyby nie zabawy, to przestałabym robić i pisać.
    A samopoczucie... mogłabym zrobić kopiuj od Ciebie i wklej u siebie.
    Musimy się trzymać mimo wszystko i na przekór wszystkiemu - tego życzę Tobie, sobie i wszystkim, którzy czują się tak jak my.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kartki Ci się udały jak zresztą zawsze. Ja też teraz robię tylko na zabawy, cóż tak już bywa że co innego nam głowy zaprząta. Ale nagła śmierć chyba nie jest lepsza, choć tak po prawdzie to żadna nie jest dobra. No cóż mam podobnie , każdy jakiś krzyż dźwiga, jednym słowem samo życie !! Kiedyś nas dogoni, prędzej czy później
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Obydwie kartki bardzo ładnie się prezentują, ale najbardziej spodobała mi się ta pierwsza kartka :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kartki zachwycające, jak zawsze!!! Życzę Ci zdrowia, siły i wytrwałości. Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana Małgosiu, przyjdą takie dni, że wrócisz do lepszej formy. Człowiek jest jednak bardzo mocny, "zawsze właściwą godzinę biją Boże zegary". Wiesz, że przeszłam przez to wszystko i też bywałam w stanie zupełnego wyczerpania, a jednak P. Bóg pozwolił przeżyć potem jeszcze wiele dobrych chwil, zaufaj proszę...

    OdpowiedzUsuń
  12. Małgosiu przytulam i obejmuję modlitwą Was obie. Zaufaj Panu, On cię przez to wszystko przeprowadzi. Bądź dzielna. Karteczki urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Małgosiu, trzymaj się, wiem że to tylko słowa, ale płynące prosto z serca.
    Przesyłam uściski Basia

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne kartki:) Dla mnie całodobowa opieka nad chorą osobą brzmi jak największe wyzwanie życiowe. Twój stan emocjonalny jak najbardziej zrozumiały, nie ma co się "biczować". Jesteśmy tylko ludźmi i mamy swoją wytrzymałość. Życzę Ci żeby udało Ci się znaleźć wsparcie w tej sytuacji. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki mi szkoda Ciebie gdy czytam co piszesz. Pewnie to co przeżywasz ma się nijak do moich problemów ale chociaż trochę Ciebie rozumiem bo też mam starszych rodziców chociaż na całe szczęście są w miarę zdrowi. Współczuję i tulę .

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja mama opiekowała się swoją schorowaną matką. Codziennie płakała z bezsilności i wycieńczenia psychicznego, aż w końcu otrzymała pomoc z gminy i możliwość umieszczenia swojej mamy chyba na trzy miesiące w państwowym hospicjum. W zasadzie po to, aby przez te trzy miesiące mogła odpocząć, zająć się swoim zdrowiem i dojść do siebie. To była bardzo duża pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej sytuacji każda, nawet najmniejsza pomoc jest na wagę złota.

      Usuń
  17. Piękne kartki Małgosiu. Życzę siły, bo niestety życie jest ciężkie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne kartki Małgosiu, a Mikuś przeuroczy. Po części wiem co czujesz i przez co przechodzisz. Kochana zadbaj o siebie, o swoje zdrowie, a przede wszystkim powierz Bogu i Maryi wszelkie troski. Czasami dobrze jest się wypłakać. Ja publikując komentarze na blogach za każdym razem staram się uśmiechnąć tak jak bym się uśmiechała do osoby, do której piszę, choć czasami jest to uśmiech prawie przez łzy. Tulę Cię serdecznie i pamiętam w modlitwie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Małgosiu
    Kartki jak zawsze zachwycają Czarodziejko.
    Jestem, myślę, przytulam... Ale to wiesz.
    Niech każdy dzień będzie dla Ciebie łaskawy w codzienności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uśmiecham się do Ciebie Małgosiu....

      Usuń
    2. Życzę zdrowia i pozytywnego nastawienia pomimo zimy za oknem

      Usuń
  20. Małgosiu - wiesz, że podziwiam Twoje kartki, więc i tym razem nie mogło być inaczej. Chociaż chyba ta pierwsza dla mnie jest lepsza, bo bardziej żywe ma kolory.
    Wiem, że łatwo się mówi z boku, ale uwierz, że siły jeszcze zregenerujesz. Jednak powinnaś bardziej o siebie zadbać, bo stres jest bardzo wyniszczający, a jeszcze do tego zmęczenie...
    Myślę o Tobie ciepło i trzymam mocno kciuki za Twoje samopoczucie. Uściski

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne, jak wszystkie Twoje artystyczne prace kochana🤗
    Pozdrawiam najserdeczniej🌸😀

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałaś może o zespole stresu/wypalenia opiekuna? Prawdopodobnie to Twoja przypadłość, która doprowadziła Cię do stanu podobnego do udaru, bo opiekując się innymi bardzo często zapominamy o sobie. Popytaj o opiekę wytchnieniową dla mamy, żebyś mogła odpocząć. Polecam też grupę "Opiekunowie opiekunom" na FB. Przytulam Cię i przesyłam mnóstwo pozytywnej energii. Pozdrawiam :-) A kartki oczywiście piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Anetko. Tak, słyszałam, ale u mnie to już początek depresji.

      Usuń
  23. Śliczne kartki, szczególnie podoba mi się ta na Boże Narodzenie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Małgosiu przykro mi z powodu Twoich kłopotów zdrowotnych. Rozumiem Cię doskonale. Czasami potrzebujemy odpoczynku i wytchnienia a nie zawsze jest to możliwe! Trzymaj się, zadbaj o swoje zdrówko! Śliczne karteczki!

    OdpowiedzUsuń
  25. Obie kartki śliczne ale mnie bardziej podoba się z Mikołajem!
    Jest takie powiedzenie "Co nas nie zabije ,to nas wzmocni " i to jest prawda !

    OdpowiedzUsuń
  26. Małgosiu wspieram codziennie modlitwa.... 🙏 a kartki cudowne

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekne karteczki,śliczne ozdobione.Kiedyś też nie rozumiałam wiele rzeczy ale jak trafiło na mnie to dopiero zrozumiałam i postanowiłam już nigdy nikogo nie osądzać zanim się dokładnie wszystkiego albo dowiem albo doświadczę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Twoje kartki są piękne. Dwa rózne święta i dwie eleganckie kartki. Pozdrawiam. Wytrwałości choć wiem ,że odbierasz to jak puste słowa.

    OdpowiedzUsuń
  29. Małgosiu karteczki są prześliczne:) Powodzenia w zabawach. I trzymaj się proszę .Duuuuużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne kartki, Małgosiu przytulam mocno <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Życzę siły, nie porzucania nadziei i mimo wszystko radosnych Świąt Bożego Narodzenia!!! Sama wyszłam z dużego kryzysu więc wiem jak to jest i wiem, że można, tylko proszę siebie nigdy nie przekreślać! Przytulam!!! Zawsze jest światło i zawsze jest nadzieja <3 Kartki śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  32. Małgosiu, niech te świąteczne chwile dadzą Tobie dużo siły, przyniosą uśmiech, spokój i nadzieję. Wszystkiego najlepszego - ściskam Cię mocno❤

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...