sobota, 2 maja 2020

Konwalia majowa


Witajcie, kochani!
Zapach konwalii to mój drugi ulubiony zapach wiosenny – zaraz obok zapachu bzów. Konwalia majowa pojawiła się jako element obowiązkowy na moich dwóch kartkach, które powstały na zabawę u Ani. Na każdej jest też oczywiście motyl.


Jedna z karteczek w przepisowej zieleni.


A druga kolorowa.


Jeszcze kolaż.


I na koniec cytat ze „Szkicownika Poetyckiego” Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej, który dźwięczał mi w głowie cały czas podczas robienia tych kartek:

Właśnie się dowiaduję, że konwalia zawiera alkaloid: majalinę.
Cóż za miła wiadomość. Majalina. I miłość musi zawierać w sobie ją, wziąwszy pod uwagę, że majalina w smaku jest podobno gorzka.
------
Po dłuższej chwili wdychania zapachu konwalii odsuwamy ją, gdyż otwiera nam się zbyt natarczywy raj.
I miłość bywa dla tych samych powodów daleko odsuwana.
A to przez – majalinę.
 


Przesyłam Wam pozdrowienia przesycone zapachem konwalii,
Małgosia

95 komentarzy:

  1. Och takiej majaliny ja poproszę :) uwielbiam zapach konwalii majowej :) śliczne majowe prace :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgosiu karteczki obie piękne, ja już też zaczęłam tworzyć na zabawę u Ani , no ale u mnie tylko jedna będzie , lubię kanwalie , chociaż nie mam w ogrodzie , pozdrawiam majówkowo

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybka jesteś Gosiu, ja dopiero zaczęłam myśleć;) Obie karteczki piękne! Słowem majalina jestem zachwycona, ma w sobie taki śpiewny rytm!
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Druga karteczka jest bardziej wiosenna i to ona właśnie wpadła mi w oko :) Pozdrawiam Małgosiu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jesteś szybka! Pięknie te karteczki wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne zwłaśzcza ta pierwsza prezentuje się urodziwie i elegancko Małgosiu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne, konwaliowe arteczki Małgosiu! Konwalia zawsze kojarzy się z majem, bardzo lubię konwalie, nawet do tego stopnia, że moja córka miała wianuszek z konwaliami na pierwszą Komunię Świętą a i stół komunijny przybrany był w te białe kwiatuszki :)
    Pozdrawiam cieplutko i konwaliowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Bogusiu. Ja miałam konwalie w koku i przy sukience na studniówce - oczywiście sztuczne, bo to była zima, ale wyglądały bardzo realistycznie.

      Usuń
  8. Piękne karteczki zrobiłaś Gosiu i w ekspresowym tempie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może Pawlikowska miała rację??? Kocham zapach konwalii i nigdy mnie nie męczy. Obie karteczki piękne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiesz Małgosiu chyba uwielbiam zapach konwalii najbardziej ze wszystkich wiosennych kwiatów. A wiosna to soczysta zieleń i wszechobecne motylki , dlatego też taki a nie inny zestaw w maju :-) A Ty poradziłaś sobie wyśmienicie. Cudowne obie kartki i jak szybko sobie poradziłaś z majowymi tematami.
    Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kartki. Ja czekam na ten zapach konwalii. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Obie kartki są cudne- jedna zachwyca minimalizmem i delikatnością, druga uwodzi kolorem :)Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne są konwalie. Kiedyś w dzieciństwie zawsze chodziłam do lasu żeby nazbierać choć mały bukiecik.
    A w tym roku Pani znajomą kwiaciarka przyniosła mi parę sadzonek ze swojego ogródka, bo jakoś z nasion nie chciały rosnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Sylwuś. Oj tak, wyprawa po konwalie to był żelazny punk wiosny w dzieciństwie.

      Usuń
  14. Mnie zapach konwalii nigdy się nie nudzi, przyciąga jak narkotyk:) Może to przez tą majalinę? Ślicznie ujęłaś Małgosiu majowe wytyczne, obie kartki są niezwykle urokliwe. Gorąco pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne konwaliowe wianuszki :-) Moje też już kwitną w ogródku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewciu. Konwalie w ogródku - zazdroszczę!

      Usuń
  16. Śliczne karteczki Małgosiu i pięknie na nich przysiadły motylki.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne kartki, lubię konwalie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Małgosiu, kartki z konwaliami są piękne. Też lubię, nawet bardzo zapach konwalii:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne są te konwaliowe karteczki Małgosiu. A motylki dodają im jeszcze swoistego uroku.
    Tak się zastanawiam czy konwalie nie są też trujące? Czy może pomyliłam je z czymś innym?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Karolinko.
      Masz rację - konwalia jest trująca. Ale o ile dobrze kojarzę jest też wykorzystywana w lekach nasercowych.

      Usuń
  20. Oj tak... zapach konwalii i bzów jest wspaniały i do tego jak dla mnie jeszcze piwonii :) urocze karteczki Gosieńko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Majalina?! Pierwszy raz słyszę.... Karteczki piekne Gosiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Agatko.
      Nawet od poetów można się wiele nauczyć:)

      Usuń
  22. Małgosiu karteczki urocze i pięknie wykonane:) Oczywiscie twoich ulubionych motylków nie mogło zabraknąć! A wiesz, że korzonki konwalii są trujące? Zobacz jakie to dziwne, boski zapach i delikatne niewinne kwiecie powiązane z trucizną !
    Serdeczności ślę:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu. Wszystkie części konwalii są trujące, nawet woda, w której stał bukiecik mogłaby zaszkodzić.

      Usuń
  23. Uwielbiam konwalie!!! I zapach, i wygląd!!! karteczki prześliczne!!! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne kartki, urocze wianki z konwalii. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ślicznie!! U mnie już zaczynają konwalie kwitnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Twoje karteczki z majowymi konwaliami sa prześliczne. Kompozycja , kolorystyka wianuszków zachwyca. Pozdrawiam i serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
  27. Małgosiu kochana, coraz piękniejsze te Twoje kartki!!! Ta druga jest wspaniała z przeplataną żółcią. Cudna!!! Oj tak zapach konwalii, przepiękny jest!!! I zapach bzu też kocham :). Kiedyś miałam bezowe perfumy, jedne z moich ulubionych :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  28. Sprawnie Ci poszło wykonanie zadania. :)
    Śliczne kartki. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  29. Małgosiu, prześliczne kartki! Uwielbiam konwalie, więc tym bardziej mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczne karteczki :) Moje konwalie w ogródku jeszcze nie zakwitły, ale w maju na pewno będą :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękne majowe karteczki, konwalie są prześliczne. Uśmiechy:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale piękne! Świetny element znalazłaś z konwaliami.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne karteczki! Tak konwaliowo i prawie słonecznie się od razu zrobił o:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne prace, konwalie to moje ulubione kwiatki. Uwielbiam ich zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Obie urocze kartki. Szczególnie uwiodła mnie ta zielona :)Konwalie uwielbiam, ich przecudny zapach. Szkoda tylko, że są trujące, ale są piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne kartki! Szczególnie pierwsza ma w sobie to "coś" :)

    OdpowiedzUsuń
  37. U mnie w ogródku zaczynają kwitnąć konwalie :) Karteczki śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Śliczne konwaliowe karteczki. Ja też bardzo lubię konwalie i ich zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Konwalie zawsze kojarzą mi się z pierwszą komunią mojej siostry - jako jedyna szła do niej z bukiecikiem tych kwiatów w dłoniach i wyglądała z nimi uroczo. Kartki piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne obie konwaliowe karteczki :) Mam w ogrodzie trochę konwalii, muszę je koniecznie rozmnożyć :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Małgosiu uwielbiasz te same zapachy co i ja, konwalia i bez :) Nawet środki czystości kupuję o tym zapachu. Karteczki bardzo mi się podobają, są bardzo delikatne i subtelne :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Oj,tak samo uwielbiam konwalie,bez oraz kocham maciejkę :)
    Ooo wymieniać bym mogła jeszcze lecz to takie moje ulubione kwiatki :)
    Małgosiu przewspaniałe karteczki :) Uwielbiam motyw wianków na kartkach !!! Twoje są naprawdę fantastyczne :)Brawo !

    OdpowiedzUsuń
  43. Śliczne takie konwaliowe wianki na kartkach :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Obie wersje są prześliczne:) uroczy jest ten konwaliowy wianuszek :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Pięknie wykorzystane wianuszki!
    Same w sobie takie trochę ...dziwne
    ale w tej aranżacji, genialnej, zyskały!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...