środa, 8 kwietnia 2020

Zakładki łasucha


Witajcie, kochani!

Dzisiaj będą zakładki. W kwietniowej odsłonie swojej zakładkowej zabawy Ewcia Hubka zaproponowała nam książki związane z jedzeniem. I to niekoniecznie chodzi o książki kucharskie.


Pierwsza książka, która przyszła mi na myśl to „Czekolada” Joanne Harris, ale nie mam jej w swoim księgozbiorze, a postanowiłam robić zakładki do tych książek, które posiadam. Wybrałam więc dwie inne. I tak powstała zakładka do „Całusków pani Darling” Małgorzaty Musierowicz. Jest to rodzaj książki kucharskiej, ale każdy przepis okraszony został nawiązaniami do kultury, literatury i mitologii, tak więc jest też sporo do poczytania. A na mojej zakładce kuchareczka Tilda pokolorowana kredkami i słoik pełen serduszek.




Drugą zakładkę zrobiłam do książki „Przy polskim stole” Krystyny Bockenheim. Ta pełna pięknych ilustracji i zdjęć pozycja opowiada nam o tym (że zacytuję opis z tyłu książki) „co jedli i pili nasi przodkowie, jak rozwijała się sztuka kulinarna. Groch ze słoniną, pieczone bażanty podawane w upierzeniu, dwulitrowe kielichy do wina, a także niezwykłe przepisy kulinarne naszych prababek – to wszystko tworzy tysiącletnie dzieje polskiego stołu i kuchni”.  A moja zakładka wygląda tak:




Obrazek z drewnianą łyżką i widelcem jest podklejony tak, że zakładkę możemy umieścić na kartce książki.



Robiąc te zakładki zjadłam całe pudełko ciasteczek maślanych, ale przy takiej tematyce po prostu nie mogłam się powstrzymać:)

Kochani, pozdrawiam Was serdecznie i do następnego spotkania,

Małgosia

54 komentarze:

  1. Małgosiu, cudeńka!!! Powiem tak: aż ślinka leci na sam widok takich słodkich zakładek :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziwię się , że podjadałaś ciasteczka , piękne zakładki

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu jestem pełna podziwu nad Twoją pomysłowością. Ja mam nadal kompletna pustkę i nie wiem jak ten temat ruszyć. Twoje zakładki sa boskie zwłaszcza ta z Tildą. Normalnie do schrupania. A książki dobrałaś wyśmienicie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zakładki Małgosiu, rzeczywiście ich widok "budzi głodomora":)
    Tilda jest słodka ale ta druga zakładka spodobała mi się bardziej - fajny klimacik stworzyłaś. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW jakie smakowite zakładki!
    Wcale się nie dziwię, że przy ich tworzeniu podjadałaś ciasteczka :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zakładki zrobiłaś. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Małgosiu kochana, ale apetyczne zakładki :))). Mniam, mniam, same słodkości :))). Ja dziś piekłam ciasto zebrę i moje łasuchy już całą blaszkę zjadły:)). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosiu, fantastyczne zakładki ❤️ śliczne i apetyczne 😍

    OdpowiedzUsuń
  9. Obie sa śliczne a ta kucharska pomysłowa i zabawna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne!!! Ja też myślałam o "Czekoladzie", ale książkę pożyczyłam i już do mnie nie wróciła :-( Zaciekawiłaś mnie tą drugą książką, muszę jej poszukać w księgarniach internetowych.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewciu. To była cala seria książek "A to Polska właśnie" - bardzo ciekawe.

      Usuń
  11. Cudowne zakładki Małgosiu, bardzo mi się podobają... Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dość, że cudowne zakładki, to jeszcze fantastyczny dobór książek- jestem zachwycona! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale radzisz sobie z każdym wyzwaniem. Zakładki piękne i pomysłowe!
    Boję się, bo siedzenie w domu nie sprzyja moim kształtom;)
    Buziaczki Gosiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu.
      Oj, tak, ja to z kwarantanny nie wyjdę, tylko się wytoczę:)

      Usuń
  14. Śliczne zakładki, a szczególnie podoba mi się ta pierwsza, Tilda jest przeurocza.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. No, no piękne wykonanie. I Książka o jedzeniu naszych przodków ciekawa. Groch ze słoniną? - ciekawe?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Sylwusiu. Bardzo ciekawe rzeczy jadali nasi przodkowie.

      Usuń
  16. Małgosiu, ależ smakowite zakładki przygotowałaś!!! Pięknie się prezentują!
    Kiedyś podglądałam dawne przepisy, ale niektóre składniki zniechęcały mnie i zostałam przy swoich kulinarnych kompozycjach. Trochę szkoda, bo ta moja kuchnia chyba nudna się stała. Wszystkiego dobrego na nadchodzące dni:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Są pyszne, ślicne i smakowite zakładki.Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudne zakładki i jak pięknie zinterpretowany temat :) Ja się teraz bardzo pilnuję, żeby nie podjadać, bo przy tak bardzo ograniczonym poruszaniu się to chyba bym się toczyła - haha :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze z zainteresowaniem czytam Małgosiu twoje opisy książek wybranych do zakładkowej zabawy. Te zjedzeniem też mnie zainteresowały, szczególnie o pokarmach dawniej. Zakładki świetne. Fajny pomysł z tym kółeczkiem. tilda ślicznie pokolorowana. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ szybko się uporałaś z zakładkami Małgosiu :)
    Wszystkie są przeurocze i jakże wpasowane w temat zabawy :)
    Miło pozdrawiam,buźka :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Małgosiu piękne zakładki,jedyne w swoim rodzaju :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Hahahaha Jesteś superowa. :D Też bym pewnie zjadła dużo ciasteczek. :D Zakładki są piękne, są rewelacyjne i budzące uśmiech. Świetny pomysł z tą drugą, bardzo mi się podoba. Jak ja Cię mocno tulę, tulę i jeszcze raz tulę. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aguś. Jestem po prostu słodyczożerna:)

      Usuń
  23. Świetne zakładeczki i znakomicie pasują do wybranych książek :) Przy okazji narobiłaś mi smaka na ciasteczka. Dobrze, że mam pod ręką :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniałe, urocze zakładki. Prawdziwe dzieła sztuki!
    Cudne rękodzieło. Masz duży talent :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ale świetne zakładki Gosiu, ja uwielbiam Magnolki i Tildy, więc ta pierwsza dla mnie jest rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Obie zakładki śliczne i apetyczne i idealnie dopasowane do treści książek :-)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każde pozostawione słowo...